hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرمان| منشأ 25 درصد گردوغبارهای داخلی کشور خشکی تالاب جازموریان است

کرمان| منشأ 25 درصد گردوغبارهای داخلی کشور خشکی تالاب جازموریان است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان گفت: خشکی تالاب جازموریان منشأ 25 درصد گردوغبار داخلی کشور را تشکیل می‌دهد که جنوب و شرق استان متأثر می‌کنند.

مرجان شاکری با اشاره به اینکه دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر کرمان مستقر است که براساس آن‌ها تعداد روزهای پاک و آلوده شهر اعلام می‌شود، اظهار داشت: براساس آمار تا پایان آذرماه هوای شهر کرمان سه روز از مرز خطر گذشته و دو روز کاملا هوای پاک داشته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان به تدوین سند ریزگرد استان کرمان توسط واحد فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اشاره کرد و افزود: کرمان سومین استانی بود که این سند را تدوین کرد و مورد تصویب کشوری قرار گرفت که برای بهبود شرایط می‌توانیم از آن استفاده ببریم.

شاکری با بیان اینکه ریزگردهای منطقه شرق استان کرمان دلایل مختلفی ازجمله بادهای 120 روزه سیستان، خشکی تالاب جازموریان و ... را دارد، عنوان کرد: خشکی تالاب جازموریان منشأ 25 درصد گردوغبار داخلی کشور را تشکیل می‌دهد که جنوب و شرق استان متأثر می‌کنند.

او با بیان اینکه مالچ‌پاشی در حوزه محیط‌زیست صورت نمی‌گیرد و منابع طبیعی متولی آن است، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌هایی برای سنجش و پایش آلایندگی هوا در شهرستان‌های کهنوج، بم و ریگان خریداری‌شده و در حال انتقال به استان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان به سفر یک‌روزه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به جنوب استان پرداخت و گفت: در این سفر در مورد تالاب جازموریان توضیحاتی را ارائه دادیم و مقرر شد براساس برنامه زمان‌بندی و هزینه‌کرد منطقی، اعتبارات به سازمان برنامه‌ریزی استان داده شود و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این امر محقق شود.

او با تأکید بر اینکه محیط‌زیست، مجموعه‌ای فرابخشی محسوب می‌شود، ابراز داشت: جازموریان ذینفعان متعددی را در برمی‌گیرد، موارد متعددی در تالاب جازموریان داریم که محیط‌زیست در بحث رصد و پایش آن می‌تواند کار کند.

شاکری در مورد آلایندگی کارخانه‌هایی ازجمله کک‌سازی ابراز داشت: کارخانه‌ کک‌سازی را مجاب کردیم که دستگاه پایش آنلاین را خریداری و نصب کنند و کارخانه‌های دیگری هم داریم که به سیستم پایش آنلاین مجهز شده‌اند و رصد لحظه‌ای صورت می‌گیرد، پایش‌های آنلاین نظارت را به‌صورت عینی فراهم کرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد